info@aydinlarmuhendislik.com.tr

ARAÇ TADİLAT PROJELENDİRME
Buradasınız: Anasayfa / ARAÇ TADİLAT PROJELENDİRME
ARAÇ TADİLAT PROJELENDİRME

ÇEKİ DEMİRİ TERTİBATI MONTAJ & DEMONTAJ PROJELERİ

 

Çeki demiri, iki taşıtın birbirine tutturulmasını sağlayan metal bir bağlantı parçasıdır. Genellik arka tamponun hemen altında konumlandırılan bu parça ile motorlu veya motorsuz taşıtların çekilmesi sağlanır.

Bu bağlantı parçası sayesinde, uygun römorklarla; tekne, ATV, motosiklet hatta otomobil gibi birçok vasıta çekilebilir. Bunların yanı sıra çekme karavanlar da bu kanca ile çekilebilecek uygun taşıtlardandır. Çekilecek taşıtın ağırlığında 750kg altı veya üstü olmak üzere iki tür mevcuttur. BE ehliyetine sahip sürücüler için römorkun yüklü ağırlığının 3500 kilogramı geçmemesi gerekmektedir.

Çeki demiri/kanca montajı araç üzerine yapılan tadilat olarak bilinir. Gerekli standartlara uygun çeki demirinin öncelikle ECE R55 (“e” belgeli ) belgesine sahip olmasına özellikle dikkat etmek gerekmektedir.

“E” Belgeli Çeki Demiri Montajı
Satın alınan “e” Belgeli çeki demiri / çeki kancası ve elektrik kitinin paket içeriğinde mevcut olan montaj talimatına uygun olarak montajı yapılmalıdır.

Bu belgeye sahip olmayan çeki demirlerinde güvenlik sorunları yaşanabileceği gibi araç ruhsatına işletmek de mümkün olmayacaktır.

Çeki Kancasının Kullanım Amaçları

- Yük römorku çekmek için

- İş amaçlı kullanılan ekipmanları çekmek için

- Tekne römorku çekmek için

- Bisiklet taşıyıcı aparatı bağlanabilmesi için


Ülkemizde ve AT üyesi ülkelerde araç üzerindeki mekanik çekme tertibatlarına uygulanan mevzuat 94/20/AT yönetmeliğidir. Bu yönetmelik her araca, her tipe ve modele göre imal edilen çekme tertibatlarının tüm mühendislik deneylerini kapsamaktadır. Montaj talimatı, e dökümanı ve ürün üzerindeki etiket değerleri bu deneylerin verilerinde ( örneğin 2 milyon devir dinamik titreşim deneyi, kütle ve boyut deneyleri ) ortaya çıkmakta ve aracınıza uygunluğu tevsik edilmektedir. Almış olduğunuz ve talep ettiğiniz ürünün aracınıza uygun e dökümanını, montaj talimatını ve bunlara uygun çeki demiri üzerindeki etiketlemesini ısrarla talep ediniz. Aksi takdirde o ürünün sahte ve mevzuat dışı olduğu aşikardır.

Aracınıza monte edilen E belgeli çeki demiri AİTM ve karayolları trafik kanununa göre tse yetkili mühendisler  tarafından proje hazırlanarak Türk Standartları Enstitüsü Tarafından açılan tse araç kontrol merkezine araç götürülerek araç incelenir ve montaj uygun yapılmışsa tse yetkili mühendisi tarafından çeki demiri montaj raporu onaylanır.  Tse araç kontrol merkezinde onaylanan araç montaj uygunluk raporu ile birlikte yapılan montajı araç ruhsatına işletmek için noterden ruhsat değişimi yapılarak çeki demiri ruhsata işlenmiş olur. Çeki  demirini ruhsata işletmek için aracın mevcut muayenesi varsa, tüvtürk araç tadilat muayenesi yaptırmaya gerek yoktur.

Çeki Demiri Montajında Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar

Belgesiz ve gerekli testlerden geçmeyen ürünler mal ve can kaybına yol açmaktadır. Yan sanayi veya kendi imkanlarınızla yapacağınız veya yaptıracağınız çeki demirleri araca işlenmemektedir. Çeki demirinin ruhsata işlenmiş olmasına özen gösterin. Aksi takdirde herhangi bir kontrolde cezai işleme tabi tutulacak, herhangi bir kaza anında asli kusurlu sayılabilecek, aracınız sigorta veya kasko kapsamı dışı kalacaktır. Çeki Demiri Bağlantısı Nasıl Yapılır? Metal bağlantı parçasının, mekanik ve elektrik montajının doğru yapılması hayati önem taşır. Parçanın, arka tamponun alt kısmına ortalanarak, dikkatli bir şekilde montajlanması gerekir. Bu noktada, mekanik bağlantının dönüş ve ağırlık testlerinin yapılması büyük önem taşır. Aksi takdirde, sürüş esnasında karşılaşılacak çeşitli problemler, ciddi trafik kazalarına sebebiyet verebilir. Mekanik bağlantı kadar elektrik bağlantısı da önemlidir. Varsa, sağ sol sinyal kablolarının ve stop lambasının bağlantısı doğru biçimde yapılmalıdır.

Çeki  Demiri Projesi  İçin Gerekli Evraklar

1.  Araç Ruhsatı

2.  Çeki Demiri 'E' Belgesi

3.  Montaj Şeması

4.  ECE R55 Kullanma Talimatı

5.  Çeki Demiri Faturası 

ÜST YAPI TADİLATLARI (SAC & AHŞAP & FRİGORİFİK KASA TADİLATLARI)

Aracınızın üst yapısında yaptığınız değişikliklerde (Tente, Açık Kasa,Kapalı Kasa, Frigorifik Kasa, Ahşap Kasa vb.) projelerinizi TSE onaylı hazırlıyoruz.

Aracınızın üst yapısındaki değişikliklerde ruhsat değişikliği için proje yapılması gerekmektedir. Açık kasanız üzerine tente konulduğunda yada söküldüğünde, Üzerindeki kasayı indirip farklı özellikte bir kasa değiştirerek proje aşamasına geçilir.

Aracın ölçüleri alınarak projesi hazırlanır ve TSE Araç kontrol merkezlerinden randevu alınarak araç yönlendirilir. Uzman aracı inceleyip onay veridikten sonra onay süreci başlar. Onaylanan dosya e-imzalı olarak müşteriye teslim edilir.

TÜVTÜRK randevusuna proje ile gidilerek araç incelenir ve TÜV onayından sonra en yakın noterden ruhsatınızı değiştirebilirsiniz.

 

AÇIK KASA & KAPALI KASA DÖNÜŞÜM PROJELERİ

Açık Sac Kasa ve Açık Ahşap Kasa araçlara yapılan seyyar tente veya branda monte edilmesi sonucunda yetkili mühendislik tarafında çizilen açık ahşap kasa veya açık sac kasa brandalı tenteli tadilat çizilmektedir. Öncelikle araç prıjesi yapılabilmesi için araca branda monte edilmelidir, araç tadilatı bittikten sonra tse yetkili mühendislik tarafından aracın ölçüleri alınarak araç ölçülerine göre araç tadilat projesi hazırlanır, müşteriye tse araç kontrol merkezine gitmesi için dosya numarası verilir, bu dosya numarası ve araçla beraber tse araç kontrol merkezi Avrupa yakasında Hadımköy'de, Anadolu yakasında Sancaktepe tse araç kontrol merkezine araç götürülür burada aracın araç projesine ve ölçülerine göre yapılıp yapılmadığı kontrol edilir, tse araç kontrol merkezinde araç kasa tadilatıda varsa aracın stop lambaları ve arka plaka aydınlatma lambaları kontrol edilir takılan bu lambalar üzerinde E harfi olmalıdır, Örnek E1-E2-E3 yazması yeterlidir. Araç uzunlu 6 metreyi geçtiği durumlarda araç yanlarına her 3 metreye bir yan iz lambası takılmalıdır yine bu lambalar e belgeli olmalıdır, kasanın arka kısmına veya tamponun sağına soluna takoz lamba veya boynuz lamba takılmalıdır. Tse araç kontrol merkezinde tse mühendisleri tarafından yapılan kontrol sonrası araç projesi aynı gün veya ertesi gün tse mühendisleri tarafından onaylanmaktadır. Araç projesi onaylandıktan sonra tüvtürk'ten araç tadilat randevusu alınır, araç projesi ile araç muayene istasyonunda araç tadilat muayenesi bittikten sonra noterden araç ruhsatı değiştirilir.

LPG - CNG YAKIT SİSTEMİ DEMONTAJ PROJELERİ

Araçtan LPG Yakıt Ekipmanları ve LPG Yakıt tankı sökülerek araç ruhsattından LPG yakıt cinsinin düşürülmesi için yapılan projedir.

Araçtan LPG Ekipmanları ve LPG Yakıt tankı yetkili bir firmada sökülerek işlemin ilk aşaması başlar.

Aracın projesi hazırlandıktan sonra araç kontrol merkezinde LPG söküldüğüne dair araç incelemesi uzman tarafından yapılır. Uzman onay verdikten sonra onay aşaması sürmektedir. Projeniz onaylandıktan sonra size e-imzalı projeniz verilir ve TÜVTÜRK randevusu alarak muayene işlemini gerçekleştirilir. Muayene sonrası en yakın notere giderek yeni ruhsatınızı alabilirsiniz.

MOTOKARAVAN & ÇEKME KARAVAN DÖNÜŞÜM PROJELERİ

Kapalı bir yaşam alanı içinde yatak,masa, dinlenme, depolama ve pişirme alanlarının olması aracınızın bir karavana dönüşmesi için yeterlidir.Bu ekipmanlar oturma bölümüne sabit olarak monte edilir, ancak  masa kolayca çıkarılabilecek şekilde olabilir. Koltukların sabit olması gerekmektedir. Yemek pişirme imkanının zorunlu olmasından dolayı ocağa ihtiyaç vardır, ancak ocak sabit olmalı portatif ocaklar kabul edilmemektedir. Tüpün olduğu yerde menfez zorunludur, dolap kapakları kilitli olmalıdır, araç hareket halinde iken dolap kapaklarının hareket etmemesi gerekmektedir.

Minimum gereklerin yanı sıra araçta opsiyon olarak tercih edilebilecek elektrikli cihazların (TV, Buzdolabı, vs) bulunması halinde bu cihazların enerjiyi harici kaynaktan alması (Güneş enerjisi, Harici akü, Şebek elektriği vb) veya EMC (Elektro Manyetik Uyumluluk) belgeli cihazların kullanılması gerekmektedir.

Motokaravan Dönüşümü Nasıl Yapılır ? Neler Gerekli ? Tescil İçin Nasıl Bir Yol İzlenmeli ?

Aracınızın motokaravana dönüşümü için yaşam alanı olarak içerisini dizayn etmek ilk detayınız olmalıdır.

Kapalı bir yaşam alanı içinde yatak,masa, dinlenme, depolama ve pişirme alanlarının olması aracınızın bir karavana dönüşmesi için yeterlidir.

Araç içerisinde sonradan eklenen elektrikli aletler (Elektriği araçtan almıyor ise) bu aksamın CE işaretli, yani makine emniyeti yönetmeliğinden sertifikalı olması gereklidir.

Eğer elektriği araçtan alıyor ise bu aksamların elektro manyetik uyumluluklarıni gösteren Reg 10 seviyesinden sertifikalı olması gerekir.

Motokaravanınız hazır ise bizlere ulaşarak hazırlayacağımız proje ile her ilde bulunan Araç Kontrol Merkezlerinin sizlere en yakın olanına yönlendirme yapıyoruz. Araç kontrol merkezinde incelendikten sonra onay süreci başlamakta ve onay ardından e-imzalı belgenizi size teslim ediyoruz. Bu belge ile TÜV'den muayenesi yapıldıktan sonra en yakın notere giderek ruhsatınızı motokaravan olarak alabilirsiniz.

KOLTUK EKLEME & EKSİLTME - KAPALI KASAYA CAM AÇMA PROJELERİ

Otobüs, Minibüs, Kamyonet sınıfı araçlardan hızlı ve güvenilir ekibimiz tarafından koltuk sökümü projesi ile koltuk sayısı düşürülmektedir.

Genelde koltuk söküm işlemleri, Ehliyet sınıfı yetersizliğinden yada  aracın vergi diliminden dolayı yapılmaktadır. Sürücü dahil 18-23 kişi arasında otobüs sınıfındaki araçlardan koltuk sayıları sürücü dahil 17 kişi altına düşürülerek minibüse tadil edilebilir.

Otobüs ve Minibüs gibi araçlarda koltuk sökümü ile kamyon-kamyonet sınıfına geçiş sağlanabilir.

Burada dikkat etmek gereken husus kamyonete çevrilmek istenen aracın azami yüklü ağırlığının 3500kg dan fazla olmadığına emin olmanız gerekmektedir. 3501kg ve üzeri azami yüklü ağırlığı bulunan araçlar kamyon sınıfına girmektedir. Kamyon sınıfındaki araçta takograf istenmektedir. Tabiki bulunduğunuz ilin dışına çıkmayacaksanız bulunduğunuz ilin belediye sınırları dışına çıkmayacağınızı taahüt ederek takograftan kurtulabilirsiniz.

Araç cam ve koltukları sökülüp yolcu ve yük bölümü birbirinden paravanla kapatıldıktan sonra yetkili makine mühendisine başvuru yapılarak araç kamyonetten minibüse çevirme projesi hazırlatılmalıdır. Yetkili mühendislik aracı minibüsten kamyonete çevirme projesini hazırlayarak  projesini tse 360 sistemine yükleme yaparak sistemden araç dosya başvuru numarası alır, bu araç dosya başvuru numarası ile birlikte araç tse araç kontrol merkezine(istanbul avrupa yakası hadımköy, anadolu yakası sancaktepeye) götürülür, burada 2022 yılı tse araç kontrol merkezi ücreti olarak 570 tl ödeme yapılacak, tse yetkili mühendisleri tarafından aracın minibüsten kamyonete çevrilmesi projeye uygun olup olmadığı kontrol edilir ve problem yoksa uygundur raporu oluşturularak, raporunu tse 360 sistemine yükler, sonra tse mühendisleri tarafından dosya incelemesi yapılır sonra dosya müdür onayına gider müdür onayından sonra başvuru yapılan makina mühendisinin sistemine düşer proje müşteriye teslim edilir.

Araç koltuk söküm minibüsten panelvan kamyonete çevirme araç tadilat projesi alındıktan sonra aracın muayenesi için tüvtrük araç tadilat muayenesi randevusu alınarak, tüvtürk araç tadilat muayenesi için araç muayene istasyonuna 2022 yılı ücreti 507,40 tl ödeme yapılır, araç tadilat muayenesi yaptırılarak araç muayene raporu ve araç tespit raporunu alır. 

Araç muayenesi bittikten sonra aracın ruhsatını çıkarmak için araç sahibi araç minibüsü kamyonete çevirme projesi, araç muayene raporu, araç tespit raporu ile birlikte notere başvuru yaparak 2022 yılı  ruhsat değişim ücreti 291 tl ödeyerek, aracı minibüsten panelvan kamyonete çevirir.

Noterden araç ruhsatı minibüsten panelvan kamyonete çevrilen araç projesi ve ruhsatları ile birlikte aracın maliye kaydını minibüsten panelvan kamyonete çevirmek için nakil vasıtaları vergi dairesine başvuru yaparak aracın maliye kaydını minibüsten panelvan kamyonet'e çevrilmiş olur ve işlem sonlandırılmış olur.

N1 sınıfı panelvan kamyonet araca E regülasyonlu cam açılarak yanları camlı van kamyonete çevrilir.

KAMYONET & MİNİBÜS & OTOBÜS DÖNÜŞÜM PROJELERİ

 

Otobüs olarak hizmet veren m2 sınıfı otobüs araçları kamyonete çevirmek için öncelikle dikkat edilmesi gereken en önemli şey kamyonete çevrilecek m2 sınıfı otobüs aracın azami yüklü ağırlığın 3500 kğ ve altında olması gerekmektedir. Azami yüklü ağırlığı 3500 kğ altında olan m2 sınıfı otobüs araçları koltuk söküm projesi yapılarak n1 sınıfı  panelvan kamyonete çevirmek mümkündür, 3500 kiloğram ve  üzerindeki araçlardan koltuk sökerek kamyonete çevirmek mümkün değildir, 3500 kiloğram üzerindeki otobüs veya minibüs araçlardan araç koltuk söküm projeleri çizilerek n2 sınıfı panelvan kamyon yapılmaktadır.

Minibüs m2 sınıfı olarak hizmet veren araçların panelvan kamyonete çevrilmesi durumunda özel tüketim vergisi çıkmaz, nedeni ise minibüs araçların özel tüketim vergileri % 9 olarak yatırılmasıdır, panelvan araçların ötv % 4 olduğundan dolayı minibüs ötv daha yüksek olduğu için çıkmaz.

Minibüs olarak hizmet veren araçların 4+1 kişiye veya 5+1 kişilik yanları camlı çift sıra koltuklu kamyonete çevrilince özel tüketim vergisi çıkmamaktadır. Ancak minibüsten camlı koltuklu panelvan araca çevrilirken araç 5 yaşını doldurmamış ise,özel tüketim vergisi çıkması mümkündür, çünkü minibüs ötv %9 olduğundan ve 4+1 veya 5+1 kişilik panelvan araçların ötv vergileri % 14 olduğundan dolayı ve araç trafiğe çıkalı beş yılı doldurmaması durumunda araç sahibi özel tüketim vergisi ödemek zorundadır.

MOTOR BLOK DEĞİŞİKLİĞİ & TADİLAT PROJELERİ

Montaj uygunluk raporu düzenlenmiş dosyanız, Araç tescil belgeniz ve aracınız ile araç kontrol merkezine giderek onaylanmasıyla son bulur.

Motor Değişimi Montaj Uygunluk Raporu Onayı ve İncelemesi

Başvurusu Yapılan Montaj uygunluk raporu düzenlenmiş dosyanız, Araç tescil belgeniz ve aracınız ile araç kontrol merkezine randevu alarak gelmeniz gerekmektedir. Aracınızın fiziki incelemesi ve dosya incelemesi araç kontrol merkezi uzmanı tarafından onay aldıktan sonra dosya işleminiz hazır durumdadır. Ruhsat ve muayene işlemleri için alt bilgiyi okuyabilirsiniz.

Motor Değişimlerinde Araç Muayenesi Şartı Var mı?


Araç motor değişimi montaj uygunluk raporlarında takılan motor numaralı ve aracın mevcut araç muayenesi varsa araç muayenesine gerek yoktur. Fakat araca takılan motor numarasız ise, Noter tarafından verilen yeni motor numarasının araca çakılması gerekmektedir. motor numarası çakıldıktan sonra aracın araç muayene istasyonuna randevu alarak araç muayenesi yapıldıktan sonra noterden ruhsat değişimi yapılabilir.

Araç motor değişim tadilat projelerinde ise araca takılan motor numaralı veya numarasız motor oluşuna bakılmaksızın aracın mevcut muayenesi varsa, araç yine tüvtürk araç muayenesine giderek araç motor değişimi için araç tadilat muayenesine girmesi zorunludur.

Önemli Hususlar

1. Motor değişiklerinde aracın üzerinden çıkan motorla, takılan motorun silindir hacimleri farklı olabilir.

2. Motor değişimlerinde motor silindir hacimleri aynı olursa, takılan motor  benzinli araçlarda beygir gücü en fazla % 30 olabilir. dizel araçlarda beygir gücü en fazla % 50 olabilir.
3. Araç üzerinden çıkan motor modelinden daha düşük bir model motor takılamaz, takılması durumunda  bu durumlarda araç projeleri tse tarafından onaylanmaz

 4. Benzinli motordan, dizel motora dönüşüm olmamaktadır. Dizel motordan, benzinli motora değişiklik yapılamamaktadır. her iki durumda araç motor projesi yapılamamaktadır. 

OKUL SERVİS ARACINA DÖNÜŞÜM VEYA İPTAL PROJELERİ

Okul Taşıtı Araçlarda Aranan Şartlar

  1.  Okul servisi araçlarının arkasında ' OKUL TAŞITI ' yazısı uygun renk ve ebatta olmalıdır.Okul Taşıtına dönüştürülen araçların arka kısmına “OKUL TAŞITI” yazısı yapıştırılmalıdır. Bu yazı uygun renk ve ebatta olmalıdır. Okul taşıtı yazısı boyutları Minibüs araçlarda yükseklik 832 mm genişlik 1040 mm olmalıdır, Otobüslerde ise yükseklik 1000 mm genişlik 1250 mm olmalıdır
  2. Okul servisi aracının öğrencilerin iniş ve biniş sırasında yanmak üzere 30 cm çapında kırmızı ışık veren 'DUR LEVHASI' kapı açıldığında ve araç fren yaptığında yanacaktır.
  3.  Okul servis aracında öğrencilerin ulaşabileceği camlar ve pencereler sabit olmalıdır.
  4.  Okul servis araçlarının kapıları şöför tarafından açılıp kapatılabilecek şekilde otomatik olmalıdır. kapıların açık olduğunda şöföre ikazla veya sinyalle intikal edecek şekilde olmalıdır, kapı öğrenci iniş ve çıkışlarında sıkışma ihtimaline karşı sensörlü olmalıdır.
  5. Okul taşıtı olarak kullanılan araçların yaşları 12 yaşından büyük olmayacaktır. taşıtların yaşları imal edildiği tarihten sonra gelen ilk takvim yılı esas alınacaktır.
  6. Araç tescil belgesinde yazan koltuk sayısı, aracın içerisinde görülebilecek bir yere koltuk sayısını belirten  levha uygun bir şekilde monte edilmelidir. 
  7. Okul servisi araçlarında araç takip sistemi bulundurulacaktır. Kayıtlar en az otuz gün muhafaza edilecektir.
  8. Okul servisi araçlarda her koltukta üçgen emniyet kemeri ve koruyucu tertibat bulundurulmalıdır.
  9. Okul servisi araçlarında yazın serin kışın sıcak olacak sistemler olmalıdır.
  10.  Okul servisi araçlarında her koltukta oturmaya duyarlı sensörler bulundururalacaktır.
  11. Okul taşıtı araçlarda bütün koltukları aracın  iç ve dışını gösteren kamera olmalıdır, en az 30 gün süreli kayıt yapabilen kayıt cihazı bulundurulmalıdır.
  12. Okul taşıtı araçların camlarının üzerine renkli film yapıştırılması yasaktır.
  13. Okul taşıtı araçlarında iç mekanı gösteren beyaz cam dışında cam kullanılması yasaktır.
  14. Gerçek ve tüzel kişilere ait okul taşıtı araçlar personel servisleri çekebilirler ancak taşıma esnasında okul taşıtı ışık sistemlerini kullanamayacaklardır.

Okul Taşıtı İptal Projesi Süreci

 

Fabrikada üretimi ile okul taşıtı sınıfında çıkmış olan ya da sonradan araç proje tadilat işlemi ile okul taşıtı sınıfına girmiş olan araçların okul taşıtı iptal projesi ile normal araç sınıfına girmeleri mümkün olmaktadır.

Araç okul taşıtı iptali projelerinde genel olarak değiştirilmek istenen araçların istiap haddine takılmaları söz konusu olmaktadır. İstiap haddi gereğince bu araçların sahip olduğu koltukların yönetmeliğin belirlemiş olduğu seviyeden fazla sayıda olması bir kusur olmaktadır. Bu alanda yine okul taşıtı iptali projelerinde koltuk söküm işlemleri yine gerçekleştirilmektedir.

 

Okul taşıtı iptali gerçekleştirmek isteyen kişiler ilk olarak okul taşıtı iptalini kapsayan bir araç tadilat projesi işlemi yaptırmalıdır. Bu proje tamamlandıktan sonra araç, okul taşıtı iptal projesi sonucu ile birlikte muayene istasyonunda muayene işlemine girer ve oradan aldığı belge ile ilgili trafik tescil kuruluşuna başvurur. Trafik tescil kurulunda uygun görülmesi ile beraber ruhsat değiştirilir ve okul taşıtı iptali işlemi gerçekleştirilmiş olur.

Okul Taşıtı İptal Projesi İçin Gerekli Belgeler

Okul taşıtı iptali için yapılan araç projelendirme işlemi ile birlikte bazı belgeler mevcut bulunmaktadır. Bu belgelere göz atacak olursak,

  • Aracın tescil belgesi

  • Araç üzerindeki okul taşıtı ibarelerinin sökülmesi

  • Araç üzerindeki dur tabelası gibi tabelaların sökülmesi

  • Okul taşıtı iptal projesi kapsamında yapılan işçilik faturası

  • Araç koltuk şemasının çizimi gibi sıralamak mümkün olacaktır.

SÜRÜCÜ KURSU EĞİTİM  ARAÇLARI DÖNÜŞÜM PROJELERİ

Sürücü kurslarında kullanılan araçlar için yolcu koltuğuna, paralel gaz ve fren pedalı takılacak araçların projeleri, araca uygun şekilde gerçekleştirilir.

Sürücü kursuna giden bir kişi araç kullanmayı tam olarak bilmediğinden dolayı yan koltukta oturan öğretmenin de mutlaka fren ve gaz sistemine ihtiyacı vardır.

Sürücü kursu araç proje tadilat fren ve gazın sürücü koltuğunun altındaki gibi diğer yan koltuğa da konulmasıyla oluşmaktadır. 

Sağ taraftaki pedallara, öğretmen müdahale ettiğinde sol taraftaki pedallar etkisiz hale geçmektedir ve kontola eklenen bir ikaz lambası yanarak öğrenciyide bildirmektedir.

 

Sürücü Kursu Aracı İptali Nasıl Yapılır ?


Sürücü kursları bu araçlarını kurs eğitimlerinde kullanırlar ve  satmak istediklerinde bu araçlara araç projesi çizdirmek zorundadırlar, bu araçları sürücü kursundan çıkarmak için ilk önce araca montajı yapılan fren pedalı ve debriyaj pedallarının araçtan tamamen sökülmesi gerekmektedir, araca takılan aparatlar söküldükten sonra tse tarafından yetkilendirilmiş makine mühendisi tarafından sürücü kursu iptal projesi hazırlanır müşteriye yetkili mühendislik tarafından verilen araç proje dosya numarası ile araçla beraber tse araç kontrol merkezine başvuru yapılması gerekmektedir, burada tse yetkili mühendisleri tarafından araç incelenir araçtan aparatların söküldüğüne bakılır herhangi bir olumsuzluk yok ise dosya tse incelemeye gönderilir, tse dosya incelendikten sonra müdür onayına gönderilir, müdür onayından sonra sürücü kursu iptal projesi onaylanmış olur ve başvuru yapılan yetkili mühendise müracat edilerek araç projesi alınır. Proje alındıktan sonra araca tuvtürk muayene istasyonundan araç tadilat muayenesi randevusu alınarak araç tadilat muayenesi yapıldıktan sonra sürücü kursu iptal projesi ve araç muayene evrakları ile birlikte araç ruhsat sahibi notere başvuru yaparak aracı sürücü kursundan çıkardığına dair sürücü kursu iptal projesini ve araç muayene evraklarını ibraz eder ve araç ruhsatı değişimi yapılarak araç sürücü kursundan çıkarılmış olur.